Σάββατο, 15 Ιουνίου 2013

Χορτοφάγα και βίγκαν παιδιά

Αν θέλετε να μεγαλώσετε το παιδί σας με μια διατροφή χωρίς κρέας (χορτοφάγο) ή χωρίς τροφές που προέρχονται από ζώα (βίγκαν), θα χρειαστούν δύο ή τρεις μερίδες φυτικών πρωτεϊνών ή ξηρών καρπών κάθε μέρα για να βεβαιωθείτε ότι παρέχετε αρκετή πρωτεΐνη και σίδηρο στο παιδί σας.

Μην δίνετε ολόκληρους ξηρούς καρπούς σε παιδιά κάτω των πέντε ετώνκαθώς θα μπορούσαν να πνιγούν. Αλέστε ξηρούς καρπούς ή να χρησιμοποιήσετε φιστικοβούτυρο και βούτυρο καρυδιού.

Διαβάστε τις "Τροφικές αλλεργίες" για να λάβετε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την αλλεργία στα φιστίκια.

Η συμβουλή σχετικά με την εισαγωγή στερεών τροφών στον έκτο περίπου μήνα είναι ίδια για χορτοφάγα μωρά όπως και για μη χορτοφάγα βρέφη. Ωστόσο, καθώς το παιδί σας μεγαλώνει, υπάρχει ο κίνδυνος ότι μια χορτοφαγική ή βίγκαν διατροφή μπορεί να είναι χαμηλή σε σίδηρο και ενέργεια και πολύ υψηλή σε φυτικές ίνες.

Μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας παίρνει αρκετό σίδηρο, δίνοντάς του:
εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού
σκούρα πράσινα λαχανικά
ψωμί
φασόλια και φακές
αποξηραμένα φρούτα, όπως τα βερίκοκα, τα σύκα και τα δαμάσκηνα

Μπορείτε να εξασφαλίσετε ότι το παιδί σας παίρνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, δίνοντάς του μικρότερα και συχνότερα κύρια γεύματα, με ένα ή δύο σνακ στο μεταξύ, και να βεβαιωθείτε ότι τρώει μια καλή ποικιλία τροφών. Θα πρέπει επίσης να να βεβαιωθείτε ότι του παρέχετε αρκετό ασβέστιο, βιταμίνη Β12 και η βιταμίνη D. Τα συπληρώματα βιταμίνης συνιστώνται για όλα τα μικρά παιδιά από την ηλικία των έξι μηνών, και θα πρέπει να δίνονται μέχρι να είναι πέντε ετών.
Διαβάστε περισσότερα για τις βιταμίνες και τα παιδιά.

Βίγκαν Διατροφή
Εάν θηλάζετε και είστε σε μια βίγκαν διατροφή, είναι σημαντικό για σας να παίρνετε ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D. Μπορεί επίσης να χρειαστείτε επιπλέον βιταμίνη Β12.
Προσέξτε όταν κάνετε και στα παιδιά μια βίγκαν διατροφή. Τα μικρά παιδιά χρειάζονται μια καλή ποικιλία τροφών για την παροχή ενέργειας και βιταμίνες που χρειάζονται για την ανάπτυξη τους.

Μία βίγκαν διατροφή μπορεί να είναι ογκώδης και υψηλή σε φυτικές ίνες. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι τα παιδιά είναι πλήρη πολύ πριν να έχουν ληφθεί αρκετές θερμίδες από το γεύμα τους. Εξαιτίας αυτού, μπορεί να χρειάζονται επιπλέον συμπληρώματα. Ρωτήστε έναν διαιτολόγο ή γιατρό για συμβουλές πριν από την εισαγωγή του παιδιού σας σε στερεά τροφή.

Ενέργεια

Τα μικρά παιδιά χρειάζονται πολλή ενέργεια για να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν. Δώστε στα παιδιά βίγκαν τρόφιμα υψηλής θερμιδικής αξίας, όπως οι μπανάνες , το χούμους, και οι τριμμένοι ξηροί καρποί και σπόροι βουτύρου (όπως το ταχίνι και το κάσιους ή το φυστικοβούτυρο). Χρειάζονται ακόμα αμυλούχα τρόφιμα. Ωστόσο, μην δίνετε μόνο ολικής αλέσεως σε παιδιά κάτω των πέντε ετών, επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Για επιπλέον ενέργεια, θα μπορούσατε να προσθέσετε φυτικά έλαια ή λιπαρές ουσίες για βίγκαν στα τρόφιμα.

Πρωτεΐνες

Τα όσπρια και τα τρόφιμα που παρασκευάζονται από όσπρια είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών για τα παιδιά βίγκαν. Τα βούτυρα από καρπούς και σπόρους περιέχουν και πρωτεΐνες. Να χρησιμοποιείτε πάντα τις θρυμματισμένες εκδόσεις για μωρά και παιδιά κάτω των πέντε ετών. Να θηλάζετε μέχρι το παιδί σας είναι δύο ή περισσότερων μηνών, ή δώστε του γάλα με βάση την σόγια αν είναι βίγκαν, για να διασφαλίσετε ότι παίρνει αρκετή πρωτεΐνη.
Ρωτήστε τον γιατρό σας πριν από την χρήση φόρμουλας γάλακτος βασισμένου στην σόγια.

Ασβέστιο

Τα εμπλουτισμένα ροφήματα σόγιας συχνά έχουν προσθετο ασβέστιο. Ορισμένα τρόφιμαείναι επίσης εμπλουτισμένα με ασβέστιο, γι 'αυτό ελέγχετε την ετικέτα.
Βιταμίνη Β12

Τα εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού και κάποια εκχυλίσματα μαγιάς περιέχουν βιταμίνη Β12. Το παιδί σας μπορεί επίσης να χρειαστει ένα συμπλήρωμα

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Μερικά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται σε ορισμένα φυτικά έλαια, όπως το λινέλαιο, ο λιναρόσπορος, το καρυδιέλαιο και το κραμβέλαιο. Ωστόσο, αυτά είναι χημικά διαφορετικά από τη μεγάλη αλυσίδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια, και τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτές οι μικρές αλυσίδες λιπαρών οξέων δεν δύνανται να προσφέρουν την ίδια προστασία ενάντια στις καρδιακές παθήσειςόπως εκείνες που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια.

Πηγή: http://www.nhs.uk/conditions/pregnancy-and-baby/pages/vegetarian-vegan-children.aspx#close

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...